Eerste trip - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van 3meidenontour - WaarBenJij.nu Eerste trip - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van 3meidenontour - WaarBenJij.nu

Eerste trip

09 Februari 2015 | Suriname, Paramaribo

Zaterdag ochtend om 8:15 werden we (Vera, Natalie, Anne, Carmen en haar vader) opgehaald door een busje met onze 2 gidsen, Rudy Wortel en Valentino. We begonnen onze trip op weg naar berg in dal waar we gingen zip-linen (wij hadden ook geen idee wat we konden verwachten :p), daarna zouden we naar de stuwdam gaan en vervolgens naar de brownsberg. Eerst moesten we nog even al onze bagage in de bus gooien, waarna we vervolgens begonnen aan het avontuur. Na nog geen uur te hebben gereden stopten we bij een klein cafétje in the middle of nowhere om te ontbijten. Rudy en Valentino hadden broodjes met ei en met kaas voor ons, een heerlijk nederlands ontbijtje dus. Het cafétje stond op een ontzettend rustig plek, met een prachtig uitzicht en zag er ook nog eens heel gezellig uit. Voordat we bij ons eerste activiteit aankwamen zijn we nog 2 x gestopt, 1x om een watermeloen te kopen (voor de watermeloen cocktail :)) en de andere keer voor rum en een kopzaklamp. Er werd ons namelijk verteld dat als je exotische dieren ging spotten, je handen vrij moesten zijn. Je wist namelijk nooit waardoor je aangevallen kon worden.

Eenmaal aangekomen bij onze eerste activiteit zagen we de Surinaamse rivier met een aantal kano's aan de oppervlakte, prachtige palmbomen en wat primitieve hutjes die gemaakt waren van takken en bladeren. Hier hebben wij dan eerst ook even goed van genoten, hier hebben we ook prachtige foto's gemaakt. Na ons als echte hollanders goed te hebben ingesmeerd met zonnebrand en deet (één of ander muggenspul) werden we in ons prachtige tuigjes gehesen. We kregen eerst uitleg bij een klein oefen stukje, over hoe je moest remmen en jezelf recht moest houden enz. Nou en daar gingen we dan met 30 graden en met een zware katrol de berg op. Onze begeleiders oftewel the moderne monkeys zoals ze zich zelf noemen, liepen de berg op alsof het niks was terwijl wij na elke 5 meter toch wel even bij moesten komen. Het tokkelen zelf was erg leuk. De ene ging harder dan de ander, maar iedereen genoot er om door de bush bush heen te slingeren. Onze moderne monkeys gingen van de ene boom naar de andere boom en deden allerlei rare kunstjes. De mooiste baan vonden wij over de Suriname rivier, deze ging ook het hardst. Aangekomen bij de laatste baan, leerden wij om op onze kop te hangen.Bij 1 van de plato's was Anne blijven haken achter een pin, waardoor haar broek gescheurd was, ze mocht gelukkig een broek van Carmen aan.

Onze eerste deel van het avontuur zat er op, dus wij allemaal weer in het busje gepropt. We stopte bij de stuwdam om daar eerst natuurlijk van het uitzicht te genieten. Daarna gingen we met zijn allen in een bootje op weg naar een klein eilandje waar nog primitieve mannen wonen die echt van de jacht leven, maar... wel een iPhone in de broekzak hadden. Hier hebben we heerlijk van de zon, het uitzicht en de rust genoten. We mochten lekker in het water zitten en als je wou ook nog even piranha vissen. Het volgende deel van de trip moesten we de brownsberg beklimmen, wel met de auto natuurlijk!!

Eenmaal daar aangekomen na een lange en avontuurlijke weg zagen we het mooie uitzicht waar we al op hoopten. We stonden al start klaar om een hele fotoshoot af te leggen, maar eerst moesten we van Rudy de hangmatten en klamboes ophangen. 's Avonds gingen we op dieren jacht in de jungle, jammer genoeg zagen we geen apen maar wel veel padden, spinnen en 1 kaaiman. Weer terug bij het kamp, gingen we lekker bij het kampvuurtje zitten met een watermeloen cocktail a la Rudy.

Na een nacht geslapen te hebben in de hangmatten, wat erggg koud was!! Gingen we na het ontbijt met onze gids naar de watervallen. Het was erg ver, stijl, glad, levensgevaarlijk, maar zeker de moeite waard. Want eenmaal bij de watervallen, konden we heerlijk afkoelen, even onszelf opfrissen en genieten van alles. Vervolgens gingen we op pad naar de volgende, deze was misschien nog wel mooier dan de eerste. de terugweg was erg gezellig, ondanks dat we een behoorlijke tropische bui op ons dak kregen.

Terug bij het kamp stond het eten al weer klaar voor ons. Heerlijke bami met kip. We hadden een hele boel over en dat mochten we mee nemen naar huis. Haast niemand had droge kleren bij zich, dus de terug weg zat iedereen met een bikini, een t-shirt en een dekentje over de benen.

Na een lange terugreis ging iedereen vroeg naar bed, want de volgende dag hadden we onze eerste stage dag.

Liefs,
Natalie, Vera, Anne

• 09 Maart 2015 - 16:19

JoAnne:

kopzaklamp ... geweldige vondst! ik overweeg al om eens te kijken wat zo'n ticket nou helemaal kost...
    ga snel verder lezen!

liefs J

(en H, want die is inmiddels óók gaan lezen, nu hij mijn enthousiaste verhalen hoort)