Het uitgaansleven in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van 3meidenontour - WaarBenJij.nu Het uitgaansleven in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van 3meidenontour - WaarBenJij.nu

Het uitgaansleven in Paramaribo

Door: Anne, Natalie en Vera

15 Februari 2015 | Suriname, Paramaribo

Hoiii allemaal,

Best wel snel weer een nieuw blog, maar we hebben een ontzettend leuk weekend gehad waar we jullie even over willen vertellen!! In Nederland was dit een carnavalsweekend, als echte carnavalsliefhebbers moesten we hier natuurlijk iets mee doen :D

Daar zaten we donderdagmiddag op ons dakterras, net weer van onze laatste dag stage. Allemaal zin om wat leuks te doen, maar eigenlijk ook wel heel moe. Totdat we een berichtje van Tara kregen, of we zin hadden om gezellig mee te gaan naar Havanna. Een uitgaansgelegenheid waar we de week ervoor ook waren geweest. Ze beginnen daar de avond met allemaal salsa, waarna tegen 1 uur de voor ons “leukere” muziek begint. Want die salsa, dat werd we hem toch echt niet voor ons! Deze stap avondjes hier duren vaak tot een uur of 5, waarna we vervolgens met de taxi weer naar ons huisje terugkeren. De taxi's hier blijven altijd staan voor je deur tot je binnen bent, zodat ze zeker weten dat je veilig thuis bent gekomen.

Vrijdag tegen een uur of 12, zijn we onze bedjes uitgerold. Er moest natuurlijk nog wel wat gedaan worden, zoals altijd de boodschapjes en even gauw een wasje draaien. Naja een wasje draaien gaat hier niet heel snel, we hebben hier namelijk een niet vol automatische wasmachine. Maar dat is weer veel te veel om uit te leggen, dus waar waren we gebleven. Na een lekker lui dagje, hadden we bedacht om naar Touché te gaan. Hier werd namelijk carnaval gevierd. Alleen hadden we één probleem, we hadden niet onze verkleedspullen bij ons. Carmen kwam met het idee om maar gewoon een vuilniszak over ons hoofd heen te trekken. Natalie bedacht om een theedoek om onze hoofden heen te wikkelen en onszelf te sminken met lippenstift en eyeliner (wat een creatieve geesten toch weer). Uiteindelijk besloten we toch maar die theedoek weg te laten en 2 knotjes/staartjes te maken. Daar gingen we dan verkleed in een taxi naar Touché. De taxi chauffeur zou wel gedacht hebben, daar heb je weer van die idiote Hollanders met hun carnaval. Bij Touché waren als een van de eerste binnen, gelukkig werd het al snel drukker. De één was nog gekker verkleed dan de ander, maar wat was het gezellig.

De volgende dag waren we vroeg wakker, onze schoonmaakster Hellen was er namelijk al om 8 uur. Dit klinkt niet zo heel vroeg, maar als je de avond ervoor een stap avond hebt gehad tot 5 uur, is het best wel vroeg. Zoals jullie wel zullen begrijpen werd het niet zo'n intensieve dag. De dag bestond voornamelijk uit zonnen bij het zwembad en daarna nog even een "power nap". Het was misschien vroeg opstaan met een hoop gemopper, maar het resultaat was er dan ook. De lieve Hellen had alles heel netjes schoongemaakt. Helaas moest Vera nog wel op zoek naar wat spulletjes, die Hellen iets te goed had opgeruimd.

Zaterdagavond hadden we een poolparty in de planning, georganiseerd door onze partyplanner Tara. We begonnen bij Broki's met karaoke, helaas hier geen nieuwe talenten ontdekt. Waarna we vervolgens de partybus in stapten en een 2 uur lang rondje door Paramaribo reden. Nadat we een gezellig feestje hadden gehad in de bus, stopten we bij zwembad Zin, hier gingen we verder met een poolparty. Het was een erg gezellig feestje, we gingen dan ook als een van de laatste naar huis.

Dan denk je lekker te kunnen uitslapen na leuke, maar vermoeiende stapavonden wordt je wakker door de handelaren van de Chinese markt. Gelukkig lukt het ons allemaal aardig goed om dan gewoon eigenwijs te blijven liggen en met een muziekje op dan maar weer in slaap te vallen. 's Middags kwam Tara gezellig langs en hebben Natalie en Vera een Surinaamse pruimencake gemaakt. Ze hadden namelijk deze cake op stage gehad, waarna ze vervolgens achter de zuster aan gingen voor het recept. Na een week zeuren hadden ze hem dan eindelijk!
Het was ook al zo weer etenstijd, dus de frituurpan ging aan en smullen maar. Eén probleem.... niet genoeg frituurvet. Dus Anne en Vera half Paramaribo door op zoek naar frituurvet, een aantal Chinese winkeltjes waren namelijk wel open. Helaas kenden zij allemaal niet gewoon frituurvet en kwamen Anne en Vera met plantaardige olie thuis. Dit smaakte best goed door elkaar heen, tenminste niemand is er ziek van geworden!! Na het eten even gauw een reconstructie van de woonkamer, zodat we met zijn allen een film konden kijken. Onder het genot van de Surinaamse cake en een watermeloen cocktail à la Carmen.

Kort samengevat een gezellig "Carnaval weekend" in Suriname, waarin we heel wat hebben af gelachen.

Liefs,
Anne, Natalie en Vera

• 26 Februari 2015 - 22:40

Ria Beersma:

Hoi Vera,

Ik kom net via facebook op jullie blog terecht. Leuk om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben.
    Inmiddels zijn jullie vast wel wat gewend aan het werken in de hitte toch?
    Maak er nog een leuke tijd van !

Groetjes Ria

• 26 Februari 2015 - 23:53

Annie Verbeek:

Hai Anne en de rest..... Wat leuk om dit allemaal te lezen...Ik zag het bijna voor me..... Ga vooral door met mooie foto's en blogs plaatsen .. heel veel plezier xxx an

• 27 Februari 2015 - 05:17

Ingrid Janssen:

Hoi vera ik heb met plezier jullie belevenissen gelezen . Geniet maar lekker en misschien zien we elkaar nog een keer op wn. Groetjes ingrid

• 27 Februari 2015 - 14:51

Henk En Irma (uut N'dal! ):

Hallo Vera en mede stagemeiden,

Nou, alle verhalen achter elkaar gelezen en zo te lezen zijn jullie na een maand al goed gewend! Goed hoor! Carnaval gevierd, cake bakken en de jungle verkend, leuke foto's ook!
    Hoop dat jullie flink blijven schrijven en heel veel succes én plezier toegewenst!

Lieve groetjes van ons...uit een (nu ff wel) zonnig Nederland.

• 09 Maart 2015 - 16:37

JoAnne:

Hoi, Anne, Natalie en Vera,

Heb genoten van de blogs tot nog toe; hoop dat er nog veel volgen!
    Fijn te lezen dat jullie het leuk hebben en er nog wat van opsteken ook. Heel veel succes,

groetjes en liefs, Nanna